Translate

niedziela, 5 maja 2013

Pierwsze zderzenie z "fotonami"

Po konsultacji z innymi osobami które orientują się bardziej niż ja prawdopodobnie zarejestrowany prze zemnie sygnał jest "energia fotonową",przy okazji musiałem pokazać swoją zabawkę :P.Ciekawość i zagadka rozpaliła mnie do czerwoności. W każdym razie mniej więcej już się orientuję "co to takiego".Wypożyczyłem sobie mądre książki gdzie mądre głowy starają się wyjaśnić to "coś".Wygląda zachęcająco,a jest to nowy grunt pod nogami.No ale teoria teorią,jakieś laboratorium by się przydało,sprzęt,mierniki.Hmmm profesjonalne urządzenia kosztują majątek,zawrotne ceny zniechęcają do dalszych dociekać np koszt miernika sygnału wynosi około 5 tyś złotych to taki z średniej pułki.Istny zawrót głowy.Więc szukałem jakiś zamienników w miarę dostępnych dla mnie.Cóż spędziłem całą noc na poszukiwaniach coś ciekawego.Upartość jednak popłaca. Znalazłem coś takiego:
Oprogramowanie "Baudline".W opisie czytam to:"    Baudline jest w czasie i częstotliwości przeznaczone dla przeglądarki naukowej wizualizacji widmowej.Analiza sygnału odbywa się przez Fouriera, korelacji, i przekształca rastrowych, które tworzą kolorowe spektrogramy w żywych szczegółów. Przeprowadzenie badań i pomiarów eksperymenty z wbudowanego generatora funkcji, lub odtwarzać pliki audio z wielu efektów i filtrów. Baudline łączy szybki analizator sygnału cyfrowego przetwarzania sygnałów, uniwersalny wysokie wyświetla prędkość i ciągłe narzędzia przechwytywania dla tropieniu i studia nieuchwytny charakterystykę sygnału.Przeglądaj, analizować i Discover. "

Czytając dalej dowiedziałem się że podobnym oprogramowaniem posługuje się SETIA. Już miałem iskierki w oczach,no ale cóż wersji na Windows brak,ale jest wersja LInux. Więc zainstalowałem na starym komputerze Ubuntu 12.04 i oprogramowanie.I tak za darmochę mam małe laboratorium do dalszych doświadczeń.A tak mniej więcej wygląda ten program,jak dla mnie bajecznie kosmiczny :-))))).Program pochodzi ze strony:







Zapowiada się interesująco.Wracam do studiowania mądrych ksiąg i trochę dziwacznych teorii.W oprogramowaniu Ubuntu znalazłem mnóstwo ciekawych jak dla mnie programów do analiz matematycznych,modeli 3D,analiz wektorowych itp itd,jednym z nich jest MATLAB,potężny program matematyczny.O dziwo informacje na temat tego programu znalazłem na stronie NASA.Oj robi się ciekawie.A tak wygląda ten program:
http://www.hec.nasa.gov/news/features/2008/matlab.072508.html




                                                   CDN:-))))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz