Translate

niedziela, 8 grudnia 2013

Energia atomowa bez atomu ...

Głównym założeniem elektrowni atomowych jest wyprodukowanie energii elektrycznej przez rozszczepienie pierwiastka promieniotwórczego co powoduje wydobycie dużej ilości energii pozwalającej na "zagotowanie " wody i wprowadzenie turbin prądotwórczych w ruch. Efektem są odpady promieniotwórcze.
Jak by nie patrzeć głównym motorem jest dalej woda. Zastanawiałem się czy można rozwiązać ten problem. Postawiłem sobie kilka założeń:
1- doprowadzić wodę do wrzenia z jak najmniejszym dostarczeniem energii wejściowej
2-bezpieczne dla środowiska funkcjonowanie
Więc aby wywołać zmianę skupienia wody w parę która uruchomi turbiny do produkcji prądu muszę użyć alternatywy. Dobrą alternatywą są mikrofale takie jak w kuchenkach mikrofalowych. Ale powstaje problem,należy dostarczyć mnóstwo energii i zamienić je na mikrofale które następnie zaczęły by działać/ pracować niczym w kuchenkach mikrofalowych. Długo się nad tym zastanawiałem, powiem szczerze że za każdym razem guzik mi wychodziło.Rachunek był końcowy że więcej się traci niż zyskuje. Aż któregoś dnia czyli dziś zrozumiałem iż mój błąd polegał na tym iż użyłem złego założenia i złej matrycy do uzyskania mikrofal czyli :
Mikrofale – rodzaj promieniowania elektromagnetycznego o długości fali pomiędzy podczerwienią i falami ultrakrótkimi, zaliczane są do fal radiowych. W różnych opracowaniach spotyka się różne zakresy promieniowania uznawanego za promieniowanie mikrofalowe, przykładowo od 1 mm (częstotliwość 300 GHz) do 30 cm (1 GHz)[1], częstotliwość = 3·109 ÷ 3·1012 Hz, a długości λ = 10−4 ÷ 0,1 m [2]. Ten zakres pokrywa również pasma UHF oraz EHF (fale milimetrowe).

Więc tak jak pisałem wcześniej w poprzednim poście takowe perpetuum nie jesteśmy w stanie  zbudować. Ale zrozumienie przyrody i jej działania umożliwia nam racjonalne wykorzystywanie tego co mamy aby by uczyć się tworzyć co raz różniejsze lepsze rzeczy.
Urządzenia mechaniczne jak magnetron w kuchence mikrofalowej nie zawsze jest jedynym rozwiązaniem jakie nam się na początku wydaje. Natura jest piękniejsza,mądrzejsza od której uczymy się każdego dnia przez jej naśladowanie. Gdyż nikt na ziemi nie wymyślił i nie wymyśli czegoś innego co już istnieje.
 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz